نمایشگاه آموزش عالی قزاقستان-آلماتی

مهمترین و بزرگترین رویداد علمی و فرهنگی قزاقستان در نمایشگاه آموزش عالی تحت عنوان آموزش و شغل یابی هر سال در محل نمایشگاه های دائمی آلماتی قزاقستان(آتاکنت) برگزار می شود. این نمایشگاه در روزهای 22 الی 24 نوامبر سال 2023(1 الی 3 آذر 1402) برگزار می شود.

مهمترین و بزرگترین رویداد علمی و فرهنگی قزاقستان در نمایشگاه آموزش عالی تحت عنوان آموزش و شغل یابی هر سال در محل نمایشگاه های دائمی آلماتی قزاقستان(آتاکنت) برگزار می شود.  این نمایشگاه در روزهای 22 الی 24 نوامبر سال 2023(1 الی 3 آذر 1402) برگزار می شود. این نمایشگاه فرصتی برای معرفی ظرفیت های علمی و آموزشی جهت جذب دانشجویان خارجی آسیای مرکزی و به ویژه قزاقستان می باشد. در این نمایشگاه متقاضیان و خانواده های آنان با شرکت در نمایشگاه نسبت به انتخاب دانشگاه، رشته تحصیلی و شغل آینده اقدام می کنند.

مراکز علمی می توانند با مراجعه به سایت زیر نسبت به ثبت نام و حضور در این نمایشگاه اقدام نمایند.

گفتنی است سالانه حدود 100 هزار دانشجو قزاق برای تحصیل در دانشگاه های خارجی اقدام می کنند و دولت قزاقستان از طریق برنامه ملی بورسیه دولتی تحت عنوان بولاشاق حدود 1000 بورسیه تحصیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا به قزاق ها اعطا می کند. همچنین هم اکنون قزاقستان 600 هزار دانشجو در سال 2023 دارد و با روند رشد شتابان جمعیت قزاقستان، برآورد می شود تعداد دانشجویان با رشد 30 درصدی تا سال 2026 به بیش از یک میلیون نفر برسد.

https://eduexpo.kz/en/

شایان ذکر است نمایشگاه مذکور، بزرگترین نمایشگاه آموزش در قزاقستان (نمایشگاه رسمی و دولتی) است.

این نمایشگاه با مشارکت وزارت علوم و آموزش عالی قزاقستان، انجمن موسسات آموزش عالی قزاقستان و شهرداری آلماتی بطور سالانه برگزار می شود.

نمایشگاه آموزش عالی قزاقستان-آلماتی نمایشگاه آموزش عالی قزاقستان-آلماتی

کد خبر 16024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =